De reis - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Geerte Hams - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Geerte Hams - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Geerte Hams

Blijf op de hoogte en volg Geerte

30 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha

Vandaag zijn wij om 6 uur 's ochtends van huis vertrokken richting Schiphol. Daar begon de reis van twee dagen. Het idee dat je de volgende dag in Afrika bent is heel onwerkelijk. Op Schiphol hadden wij met zijn allen afgesproken om samen in te checken en door de douane te gaan. Eenmaal bij het vliegtuig bleek dat deze vertraging had dus moesten wij nog een hele tijd wachten. En toen begon de reis echt, op weg naar Istanbul om daar een overstap te maken naar Dar es Salaam. Aangekomen in Dar es Salaam moesten wij door de douane dit is wel echt anders dan in Nederland. Wij dachten dat wij zo door konden lopen maar wij moesten ook nog formulieren invullen voor het visum. Toen wij dit hadden gedaan moest je een voor een door de douane, hier werden vingerafdrukken genomen en foto's gemaakt en kreeg je een stempel dat je het land binnen was gekomen. De koffers stonden al klaar deze hoefde alleen nog maar door de scan en toen konden wij eindelijk naar buiten om daar Henry te ontmoeten (bij Henry wonen wij in huis en hij regelt alles voor ons). Toen moesten wij met de auto en alle bagage naar het busstation. De auto was zo volgeladen dat bij elke bocht en hobbel de achterkant van de auto de grond raakte. Het auto rijden is hier ook heel anders niet alleen dat je aan de andere kant rijd maar er zijn ook geen regels en als je er langs wil toeter je gewoon. Eenmaal bij het "busstation" aangekomen, dat helemaal niet op een busstation leek maar op een huisje met een paar stoelen ervoor moesten wij 2 uur wachten op de bus. De bus kwam er eindelijk aan en deze zag er goed uit dus daar waren wij al heel blij mee. Het koste wat moeite om de koffers in de bus te krijgen en dit mag je ook absoluut niet zelf doen, dit wordt allemaal voor je gedaan. In de bus heb ik eerst een tijdje geslapen want we hadden al een hele nacht door gehaald en het was rond 6 uur 's ochtends dus nog lekker donker. Rond een uur of 10 gingen wij stoppen en werd ik eindelijk wakker. Het is hier allemaal zo anders dat is bijna niet voor te stellen de lucht is anders, eigenlijk is niks hetzelfde. Toen wij verder gingen rijden heb ik eerst een hele tijd naar buiten zitten kijken. Je ziet naast de weg veel hutjes en dorpjes, het echte beeld van Afrika dat veel mensen hebben. Ook zie je veel bergen. De weg is redelijk goed alleen de bus wat minder dus bij sommige hobbels vallen alle tassen naar beneden. Ook de manier van rijden valt weer heel erg op er wordt op de minst onlogische plekken ingehaald en er gelden eigenlijk geen regels. Na 11 uur lang in de bus gezeten te hebben waren wij eindelijk in Arusha. Hier stonden auto's klaar waarmee wij naar het huis gingen. De stad ziet er mooi uit er zijn veel gebouwen en veel kleine en grote winkels. De weg naar huis huis was erg hobbelig en er zijn volgens mij geen regels van hoeveel mensen er in een auto mogen dus deze werd helemaal volgepropt. De buurt waar wij wonen ziet er een beetje vervallen uit. Eenmaal bij het huis ging de poort open en zag het er mooi uit. Er stonden een stuk of tien kinderen op ons te wachten twee kinderen zijn van Henry en de andere zijn weeskinderen die hier naar school gaan en worden opgevoed. Wij wilden onze tassen naar binnen brengen maar dit mochten wij weer eens niet zelf doen. De kamer ziet er mooi uit wij slapen in stapelbedden en hebben onze eigen badkamer. 'S avonds kregen wij een heel uitgebreide maaltijd en toen lekker op tijd gaan slapen aangezien wij twee dagen onderweg zijn geweest om in Arusha aan te komen.

Liefs uit Afrika

• 01 September 2014 - 18:46

Gonnie Busscher:

Dag Geerte.
    Wat leuk om je verlag te lezen. Geen regels in het verkeer, dus goed uitkijken maar.
    Wat een vermoeiende reis was het.
    Blij dat je goed aangekomen bent op je bestemming.

Groetjes en liefs van ons, wij kijken uit naar je volgende verslag

Gerrit en Gonnie Busscher

• 01 September 2014 - 20:53

Frank En Hanneke:

Wat een belevenis Geerte, kan me voorstellen dat je je ogen uit kijkt. Leuk dat je ons allemaal op de hoogte houdt. Geniet er maar lekker van. Veel liefs van Mart, Lieke, Frank en Hanneke

• 01 September 2014 - 21:17

Jan En Marga:

HA Geerte,
    Wat leuk om te lezen hoe je reis en start is. Veel ervaringen, alles anders dan dat wij het hier kennen. Geniet van alle ervaringen, veel plezier en succes!
    Liefs Jan, Marga Irma en Els.

• 01 September 2014 - 23:13

Oma Riky:

Geerte wat leuk om te lezen wat je allemaal beleefd hebt. Totaal anders dan je gewend bent. Ben je al op je stage plaats geweest. Ben heel benieuwd wat je opdracht inhoud. Veel succes en geniet van deze geweldige ervaring. Liefs oma Riky en opa Piet,

• 01 September 2014 - 23:25

Annemiek:

Hoi Geerte! Wat een geweldige kans en super om je reis en ervaringen op deze manier te kunnen volgen. Het is nog maar net begonnen, maar je gaat vast een hele leuke tijd hebben. Heel veel plezier en geniet van een andere cultuur en andere mensen. Prachtig!

Liefs,
    Paul, Annemiek, Anne en Sam

• 02 September 2014 - 07:46

Marijke:

JOEHOOEEEEEEE !! Het avontuur is begonnen !!!!

Leuk hoor, zo'n uitgebreid verslag. Nog geen wilde dieren gezien tijdens de lange busrit ?
    Geniet er van Geerte.

xx Marijke

• 04 September 2014 - 15:14

Jan:

Wat geweldig om dit zo te lezen en leuk dat je een reisblog hebt gemaakt. Geeft al een goed beeld van waar jullie zijn. Hartelike groet van Jan

• 04 September 2014 - 22:57

Carla Theusink:

Ha Geerte, alweer een paar dagen geleden dat je geschreven hebt over je verslag van de heenreis. Ben benieuwd hoe je stage is en wat je allemaal mag doen? Is het erg warm en ken je er een beetje tegen? Groetjes uit Lonneker, Carla Theusink

• 05 September 2014 - 09:39

Ria En Rommie:

Hoi Gerthe
    Wij volgen met grote belangstelling jouw ervaringen!!
    De eerste berichten zijn heel positief,geniet van het leven.
    Liefs van Rommie en Ria

• 05 September 2014 - 15:06

Ellen Kuipers:

Hi Geerte,

We got your links posted through from Jan ter Heide. Great to read your story of the trip out to Africa. By now you should be getting used to it. Interesting pictures too. Ilook forward to following you during your stay.

Have fun and learn lots.

Mrs K

• 07 September 2014 - 10:33

Lidy Kempers:

Dag Geerte. Beter laat dan nooit. Wat heb je een mooi reisverslag gemaakt. Zo ver weg, maar hierdoor zo dichtbij. Ik hoorde van je ouders dat je het erg naar je zin hebt. Fijn! En wat zijn er heerlijke baby's. Prachtige kinderen. Veel succes met alles. Groeten van Lidy Kempers.