Safari - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Geerte Hams - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Geerte Hams - WaarBenJij.nu

Safari

Blijf op de hoogte en volg Geerte

24 November 2014 | Tanzania, Arusha

Het is alweer een tijdje geleden dat we op safari waren met zijn vijven. Het was een hele ervaring, we gingen op zaterdag ochtend weg eerst startte de safari auto niet en daarna moesten we nog een tijdje wachten voor we weg gingen. Het was eerst nog twee uur rijden naar het Tarangire park. De weg naar het park was heel mooi echt hoe je Afrika voorstelt. Bij het park aangekomen eerst met zijn allen geluncht en toen het park in. Het dak van de safari auto ging omhoog en we hadden er heel veel zin in. We reden een tijdje door het park en kwamen al vrij snel zebra's en olifanten tegen dit was allemaal wel in de verte. Door het park loopt een zandweg deze is niet heel goed maar het is beter dan de weg naar ons huis. Het was een heel mooi park om te zien en we hebben hier heel veel dieren gezien. Op het eind van de dag zagen we een leeuw in de boom liggen, iets verder op liepen de olifanten voor en achter onze auto langs. En helemaal op het eind hebben we de giraffe ook nog van dichtbij gezien. Wat is dit een ervaring om mee te maken. Toen we het park uit gingen moesten wij nog twee uur rijden naar de plek waar wij gingen overnachten. Het was helemaal niet erg de zon ging onder en het landschap was heel mooi om te zien. Aangekomen bij de logde kregen we onze kamers te zien ik sliep samen met Judith op een kamer. Eerst heerlijk onder een warme douche en daarna ergens met zijn allen pizza gegeten. Het was al elf uur en wij zouden de volgende ochtend om half zes ontbijten. Na een nacht geslapen te hebben ging de wekker al weer heel erg vroeg.. Met zijn allen heerlijk ontbeten en klaargemaakt en toen weer in de auto richting de Ngorogoro crater. De weg er heen was al heel leuk overal langs de weg en in de bomen zag je apen zitten. We reden langs het uitzichtpunt van Lake Manyara, hier zouden we op de terugweg stoppen. Bij de crater aangekomen eerst in het bezoekerscentrum gekeken. Je moest vanaf daar nog een heel stuk rijden voor je in de crater kwam. Je reed langs de Maasai mensen die langs de weg staan te dansen en de hutjes waar ze in wonen. Bij de plek aangekomen waar je afdaalt om de crater in te gaan zijn wij met zijn allen op de foto gegaan. Toen we weer in de auto wouden stappen begon de auto ineens te rollen richting de crater, de chauffeur hielt de auto tegen en ik trok snel aan de handrem, we waren bijna heel snel beneden geweest maar ik weet niet of het een prettige manier zou zijn.. Het is een heel ander park dan het park van de dag ervoor. Het is een grote vlakte en alle dieren leven bij elkaar en wat het nog bijzonderder maakt zijn de Maasai mensen die rustig met hun koeien tussen de andere dieren lopen. Ook waren er andere dieren dan gister te zien zoals buffels, flamingo's en nijlpaarden. Door het hele park gereden op de lunch plek wat gegeten en toen we richting de uitgang reden zaten er leeuwen langs de weg en heel dicht bij de auto. Een leeuw kwam langs mijn raam lopen en was nog geen meter van de auto af. Nog bij het uitzichtpunt van de crater gekeken en bij Lake Manyara. En toen richting huis na een geweldig weekend.

• 25 November 2014 - 22:13

Jan:

Wat een ervaring moet dat zijn om al die dieren in het wild te zien. Ik ben stiekum een beetje jaloers.

• 27 November 2014 - 11:54

Ans Boesma: