Bijna een maand weg - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Geerte Hams - WaarBenJij.nu Bijna een maand weg - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Geerte Hams - WaarBenJij.nu

Bijna een maand weg

Blijf op de hoogte en volg Geerte

22 September 2014 | Tanzania, Arusha

Bijna vier weken weg en het gaat echt super goed. Op stage zijn wij bezig geweest met het lesgeven in hoe je een rok kunt mouleren. Ook hebben we een heel leuk weekend gehad. Vrijdag avond kregen wij te horen dat we zaterdag avond naar een traditionele bruiloft gingen. Sommige hadden nog kleding nodig dus zijn wij zaterdag ochtend naar een markt gegaan.Op deze markt wordt alle kleding die uit Europa komt verkocht, dus het is allemaal tweedehands kleding. Het was heel bijzonder om rond te kijken. 'S avonds zijn wij naar de traditionele bruiloft geweest. Dit is echt heel anders dan bij ons, wij kwamen er aan lopen en er werd meteen vooraan een tafel en stoelen neer gezet waar wij mochten gaan zitten. Het was buiten en overal hingen doeken, lichtjes en er liep een rode loper naar het bruidspaar dat vooraan stond, deze werden continu gefilmd en dit was op schermen aan de zijkant te zien. Wij kregen wat te drinken, ze drinken hier geen alcohol op een bruiloft. Er was muziek en de bruidstaart werd aangesneden. En toen kwam het moment dat zij de cadeau's in ontvangst namen. Om de beurt komt er een groep aan lopen over de rode loper en hierbij wordt er gedanst. Er kwam van alles voorbij zoals: servies, meubels, dekens, tapijten, pannen, stoffen en geiten. Rond een uur of elf gingen wij weer naar huis want de volgende dag hadden wij weer een drukke dag. De volgende dag zijn wij naar een waterval in de buurt gegaan dit was heel erg mooi. Eerst een heel stuk de berg opgelopen, het was hier ontzettend groen en er stonden heel veel bomen. Toen nog een spannende afdaling want het was heel glad en niemand had goede schoenen bij zich. Gelukkig was iedereen veilig beneden aan gekomen hier liep een riviertje die wij stroom opwaarts moesten volgen om bij de waterval uit te komen. Over veel steentjes gesprongen en kleine watervalletjes gezien te hebben kwamen wij bij de grote waterval aan. Dit was heel mooi meteen de korte broek aan om het ijskoude water in te gaan. Met zijn allen hier geluncht. En toen begon de tocht terug weer over alle steentjes alleen had ik nu dichte schoenen aan en niet meer mijn sandalen, dit was niet zo slim want mijn schoenen waren redelijk snel doorweekt. Toen nog een klim naar boven en daar konden wij heerlijk genieten van het weer dus heerlijk in het gras gelegen. Dit was de eerste keer dat wij mooi groen gras zagen. Hier werden wij opgehaald met de auto.

  • 22 September 2014 - 14:05

    Jan:

    Een bruiloft, maar dan zo anders dan bij ons.
    Weer een geweldige ervaring erbij.
    Ja, de eerste maand is al voorbij. Het gaat snel, en zeker als het zo goed gaat.
    Ik heb het al eerder geschreven, maar ik ben erg trots op je dat je het allemaal doet. Geldt natuurlijk voor de andere twee ook.
    Fijne week en groet uit Enschede.

  • 22 September 2014 - 14:53

    Wilma:

    Prachtige natuur en mooie foto's!

  • 22 September 2014 - 16:32

    Tom:

    Goed te lezen dat het goed met je gaat. Ik kan mij voorstellen dat het allemaal zo anders is dat het bijna niet valt uit te leggen wat je nou precies allemaal mee maakt. Kan mij nu al verheugen op jouw verhalen als je terug bent!

    Groet Tom

  • 22 September 2014 - 20:04

    Anja :

    Wauw, wauw Geerte! Geweldig wat je meemaakt en ook hoe je het beleeft.Volgens mij ben je echt in je element :)
    Het zusje van een leerling van mij, had ook zo'n soort reis gemaakt. Toen ze terug kwam, organiseerde ze een avond waarop ze haar verhalen vertelde en foto's liet zien - wij betaalden een soort entree en dat ging naar het onderwijsproject waar ze had gewerkt. Misschien is dat een idee voor jou!
    Maar eerst nog volop blijven genieten hoor!!!

    Liefs en dikke kus - Anja (en Mirjam)

  • 22 September 2014 - 20:38

    Annemiek Nunumete:

    Oh Geerte, wat een belevenissen zeg! Dat pakt nooit iemand je meer af. Die herinneringen blijven voor de rest van je leven bij je. Niets mooier dan reizen en andere culturen leren kennen en waarderen. Geniet ervan en fijn dat we zo een beetje mee mogen reizen.

    Liefs,

    Tante Annemiek

  • 22 September 2014 - 22:19

    Ria Heijne:

    Hoi Geerte.wat leuk dat je op deze manier je ervaringen kunt delen.een hele belevenis,alles is anders.geniet er van,
    Liefs van Rommie en Ria

  • 23 September 2014 - 09:26

    Anouk:

    Lief Geertje!
    Al je verhalen klinken echt super gaaf. Echt een super ervaring. Leuk hoor hoe je beschrijft hoe het allemaal is ook als is het voor mij nog steeds heel moeilijk voor te stellen hoe het dan in werkelijkheid is. Geniet er nog maar lekker van, de tijd vliegt namelijk. Ik mis je wel hoor! En beloof je dat als je terug bent je mij ook in het Swahillish leert tellen? Dat vind ik namelijk super cool :).
    Dikke knuffel vanuit Maastricht

    Liefs xxx Anouk

  • 24 September 2014 - 17:19

    Lidy Kempers:

    Hallo Geerte. Wat kun je toch leuk over alles wat je daar beleeft schrijven. Het is net alsof men er zelf is. Knap hoor! Ik wens je nog veel fijne dagen daar toe. Groetjes Lidy Kempers.

  • 06 Oktober 2014 - 16:30

    Annemieke:

    Hi Geerte,

    Leuk om met je mee te lezen! Ook al blijven we via je moeder goed op de hoogte hoe het met je gaat. Kijk alweer uit naar je volgende belevenis met foto's!

    Lieve groeten van alle Vissertjes!

  • 07 Oktober 2014 - 19:51

    Joris :

    hoi Geerte hoe gaat het ? Wat was het coolste wat je gezien hebt?De leukste foto vond ik dat kindje op jouw arm groetjes joris (ook van mama} de dinsdagen zijn niet leuk zonder jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Ik ga voor mijn stage 3,5 maand naar Tanzania.

Recente Reisverslagen:

24 November 2014

Mijn verjaardag in Tanzania

24 November 2014

Safari

12 Oktober 2014

Modeshow

22 September 2014

Bijna een maand weg

10 September 2014

De eerste stage weken
Geerte

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 5872

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 15 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: