Modeshow - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Geerte Hams - WaarBenJij.nu Modeshow - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Geerte Hams - WaarBenJij.nu

Modeshow

Blijf op de hoogte en volg Geerte

12 Oktober 2014 | Tanzania, Arusha

Al weer een tijdje geleden dat ik wat op mijn blog heb gezet. Het gaat super goed, al ben ik al wel twee dagen flink ziek geweest van verkeerd eten. Dus we hebben twee weken geleden heerlijk met zijn allen twee dagen ziek op bed gelegen, en na twee dagen was het gelukkig weer over.
Op stage zijn wij de afgelopen weken bezig geweest met het patroontekenen van een rok hierbij hielp ik zeven meisjes. Eerst hebben wij net zoals op school de basisrok in het klein getekend, ook hebben wij het model intekenen eerst in het klein geoefend. Toen moest het patroon ook nog in het groot gemaakt worden hiervoor hebben wij papier in de stad gekocht. De patronen waren af en we konden eindelijk met het leukste onderdeel beginnen de stofknippen en het in elkaar stikken. Deze vrijdag was de laatste dag van een aantal stagiaires dus hebben we een modeshow georganiseerd waar alle meisjes met hun eigengemaakte rok liepen. De meisjes waren allemaal erg blij met hun rok. Daarna hebben we nog een hele tijd gezongen en gedanst en toen was de middag alweer voorbij.
Vorig weekend zijn wij op zaterdag naar de Maasai markt geweest hier verkopen mensen allemaal leuke souveniertjes. Ook zijn hier allemaal mensen aan het schilderen, met kralen kettingen aan het rijgen en van hout beeldjes aan het maken. Later op de middag zijn wij nog naar een festival geweest met hele leuke muziek maar er waren geen mensen. Op zondag zijn wij meestal thuis om aan ons verslag te werken en een beetje rustig aan te doen.
Gisteren zijn wij naar Cultural Heritage geweest, dit is een heel groot museum met allemaal kunst van schilderijen tot meubels allemaal op de Afrikaanse cultuur gericht. Ik heb hier samen met Liana en Judith meer dan twee uur rond gelopen. Ook waren er hele leuke winkeltjes waar je rond kon kijken. Met de Dhala Dhala zijn wij de stad in gegaan dit is een heel klein busje. Het busje zit nooit vol er kunnen altijd meer mensen in. Je betaald hier 15 cent voor en je zit ruim 10 minuten in het busje. In de stad zijn wij uiteten geweest en later nog naar de markt om groente te kopen omdat we straks een salade gaan maken. Over twee weken gaan wij een weekend met zijn vijven op safari. Eindelijk andere dieren zien dan hagedissen, kakkerlakken, kameleons, grote mieren en zwerf honden.
Morgen ochtend gaan wij stoffen kopen in de stad en kijken bij winkeltjes met handwerkspullen.
Op de foto's hebben de meisjes hun eigengemaakte rok aan!

  • 12 Oktober 2014 - 17:53

    Wilma Hams:

    Hoi Geerte,

    Nou krijgen wij ook een 'beeld' bij al jou verhalen. Vooral de foto's van de meisjes met hun eigen gemaakte rokken vind ik erg leuk. Fijn om elke keer weer te merken dat je het naar je zin hebt!

    Lieve groet en een dikke knuffel,
    mam

  • 12 Oktober 2014 - 21:27

    Jan:

    Wat is het toch geweldig om te lezen dat het zo goed gaat met je.
    En wat doe je het goed. Het enthousiasme spat er af.
    Je moet echt supertrots op jezelf zijn.
    En ik ben erg trots op jouw en jullie.
    Hartelijke groet van Jan

  • 13 Oktober 2014 - 19:42

    Ria En Rommie:

    Gerthe,wat leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dan al die belevenissen!!!!
    Een mooie ervaring,die je hele verdere leven met je mee gaat!!!geniet nog van Rommie en Ria en veel liefs.

  • 13 Oktober 2014 - 20:51

    Ingrid:

    Hai Geerte,

    Wat bijzonder moet het zijn om daar te zijn en dat alles te beleven! Dat is vast niet goed na te vertellen. Fijn dat jullie met meer zijn. De foto's zeggen al heel veel.
    Nog een hele mooie tijd daar!

    Groetjes Ingrid.

  • 13 Oktober 2014 - 22:51

    Lidy Kempers:

    Dag Geerte. Wat heb jij daar leuk werk op dat atelier. Kan me heel goed voorstellen dat je het daar naar je zin hebt. Zou vroeger ook iets voor mij geweest zijn. En de foto's van die trotse meisjes. Super leuk! Tot de volgende keer. Groeten, Lidy Kempers.

  • 18 Oktober 2014 - 20:24

    Anja:

    Hoi Geerte - Ha, wat fijn weer, zo'n nieuw bericht met zulke leuke foto's! Geweldig om te lezen dat het je zo goed gaat (op het ziekzijn na dan - maar dat zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen...). De foto van de meisjes in hun mooie rok is idd geweldig! Ik word er hier ook helemaal blij van :)
    Liefs en dikke kus van ons - Anja

  • 21 Oktober 2014 - 17:40

    Carla Theusink:

    Ha Geerte,
    Zo te zien heb je het enorm naar je zin. Leuk dat je er ook foto's bij plaatst zodat we kunnen zien hoe het op school in zijn werk gaat! Niets anders dan toen ik vroeger les gaf!!
    Alleen denk ik dat deze leerlingen wel wat " liever " zijn dan sommigen die ik vroeger in de klas had. Deze meisjes willen het zelf graag leren neem ik aan?
    Nog veel succes en veel plezier op safari!
    Groetjes, Clemens en Carla Theusink

  • 22 November 2014 - 17:09

    Lidy Kempers:

    Lieve Geerte. Ik weet niet of je dit leest maar ik wil je hierbij feliciteren met je verjaardag morgen! Van harte. Raar dat je jarig bent zo ver weg. Maar je hebt de langste tijd er op zitten en voordat je weet ben je weer in de van Erckelensstraat. In ieder geval een heel gezellige verjaardag. Groetjes Lidy Kempers.

  • 22 November 2014 - 18:04

    Riaheijne:

    Hoi Geerte
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    We wensen je een leuke dag,het zit er nu bijna op voor je ,verheug je je om weer naar huis te gaan?
    Wij zijn benieuwd naar je ervaringen!!
    Liefs van Rommie en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Ik ga voor mijn stage 3,5 maand naar Tanzania.

Recente Reisverslagen:

24 November 2014

Mijn verjaardag in Tanzania

24 November 2014

Safari

12 Oktober 2014

Modeshow

22 September 2014

Bijna een maand weg

10 September 2014

De eerste stage weken
Geerte

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 5879

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 15 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: